פרק השינויים הנדרשים בענף התחבורה הציבורית בישראל הושמט כולו מחוק ההסדרים למשק ברגע האחרון. זאת, לפי הערכות, בעקבות הלחץ שהפעיל יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שהתנגד נחרצות לרפורמות המוצעות בענף משום הפגיעה הצפויה בחברות אגד ודן. הרפורמה בתחבורה הציבורית שיצאה לפועל ב-2002, קבעה כי עד סוף 2008 אמורים 25% מקווי החברות לצאת למכרזים, ואולם בפועל, הוצאו עד כה רק כ-16% מהם - ובמשרד התחבורה עדיין לא גיבשו את המשכה. הצעת חוק ההסדרים לשנת 2009 הציעה לפיכך את הפרטת קווי אגד ודן במלואם בתוך 15 שנה, וכן גיבוש תוכנית להוצאת 25% מן הקווים הנוכחיים למכרזים בתוך שמונה שנים. בנוסף, כלל החוק הקמת פרויקטי B.R.T (אוטובוסים רבי קיבולת) בשלושת המטרופולינים תחת לוחות זמנים מוגדרים. גם הצעות אלה גררו התנגדות של אגד ודן ואלה אמנם נגרעו.
הפתעה אחרי המילואים
לפני 3 שעות
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה