מפעל הייצור - מבט מחוץ המפעל

מפעל הייצור - מבט מחוץ המפעל

לזכרם של בוגרי מפעל הייצור - מכללים

תמונות מהיסטוריה של מוסך מיכללים כיום מפעל הייצור חלק א'

תמונות מהיסטוריה של מוסך מכללים חלק ב'

תמונות מהיסטוריה מוסך מיכללים - חלק ג

מבזקי רכב ותחבורה

יום רביעי, 19 בנובמבר 2008

הטייגרים של אגד עדיין בשירות... בבורמה

"הטייגרים" שלנו עדיין בשירות... בבורמה"במהלך טיול במזרח הרחוק הגעתי לבורמה (כיום מיאנמר) והסתקרנתי לדעת מה עלה בגורל ה"טייגרים" של אגד אשר נמכרו לבורמה לפני שנים. ואכן, במהלך השבוע ששהיתי בבורמה הצלחתי לקלוט בזווית העין, תוך כדי נסיעה, שלושה אוטובוסים של אגד. מובן שדבר זה לא סיפק אותי החלטתי לנסות ולאתר אותם בעצמי, למטרה זו הקדשתי את היום האחרון לשהותי בבורמה. שוטטתי ברחובות ראנגון הבירה (כיום נקראת יאנגון) וחיפשתי את המכרים הוותיקים מתוך ידיעה שהם עדיין משרתים בה.
צי התחבורה הציבורית בבורמה מורכב החל ממשאיות "פורד" ממלחמת העולם השנייה וכלה באוטובוסים שונים ומשונים, אפילו בני זמננו. ומדוע משונים? התנועה בבורמה מתנהלת בצידו הימני של הכביש, כמו בישראל, אך מיקום מושב הנהג ברכב נקבע על פי ארץ המוצא של הרכב. כיוון שהממשלה הבורמזית מיבאת רכבים משומשים מכל העולם, ובמיוחד מיפן, כ - 90% מכלי הרכב הנעים בכבישים הם בעלי הגה הממוקם בצד ימין. חוש האילתור הבורמזי התגבר גם על בעיה זו, ובאוטובוסים העירוניים (היפניים לשעבר) הותקנה דלת בצד ימין, כאשר הדלתות בצד שמאל אינן בשימוש.
לאחר מספר שעות של חיפוש עדיין לא ראיתי אפילו טייגר אחד. לכן החלטתי לקחת מונית אל אחת מהתחנות המרכזיות, אולי שם אזכה לצלם טייגר. נהג המונית שלקחתי מהמלון היה נחמד ושאל אותי מדוע אני נוסע לתחנה המרכזית. סיפרתי לו שאני מחפש אוטובוס ליילנד מישראל והוא, למרבה ההפתעה, ענה כי הוא יודע בדיוק היכן אוכל למצוא את מבוקשי. על פי דבריו הבנתי כי האוטובוסים הללו אינם נמצאים בתחנה המרכזית אלא במקום אחר, כיוון שהם אוטובוסים בינעירוניים ולא עובדים בתוך העיר. לאחר מספר דקות מצאתי את עצמי בתוך מוסך סניף יאנגון של אגד! לאחר תיאום קצר עם "מנהל סניף יאנגון" קיבלתי אישור להסתובב בחצר המוסך ולצלם.
עמדו שם כ - 20 טייגרים, שעל חלקם ניתן היה עדיין לראות את השלט "אגד", חלקם עדיין נושאים לוחיות רישוי מישראל הצבועות בצבעי המרכב, בחלקם מודבקות המדבקות "לא לעשן" בעברית ואפילו נשארו לוחיות הטיפולים של אגף המשק של אגד.
כל עובדי המוסך לא הבינו מדוע מסתובב לו תייר קצת משונה עם שתי מצלמות ומתלהב מאוטובוסים בני 40 פלוס. אך "מנהל הסניף" שהיה גאה בצי האוטובסים שלו נתן לי הסבר קצר: יש ברשותו כ - 30 ליילנדים והוא היחיד בבורמה שמתפעל אותם בקווים בינעירוניים. אחדים מהאוטובוסים עברו "השבחה" וקיבלו מנוע קדמי וגיר רגיל, אך רוב האוטובוסים עדיין נוסעים עם המנוע התת-רצפתי המקורי. אחד האוטובוסים אף היה בעיצומו של שיפוץ מנוע בעת הביקור.
אוטובוס המגיע למוסך לטיפול ארוך (והם זקוקים לזה) עובר תחילה תהליך של פירוק חלקים שימושיים, כגון מראות ופנסים קדמיים, כדי שאלו ישמשו חלקי חילוף לאוטובוסים הפעילים ובסוף התיקון הוא מקבל את החלקים החסרים מאוטובוס אחר הנכנס לטיפול ארוך.
בסיום הביקור הענקתי ל"מנהל הסניף" מדבקה של אגד שאותה לקחתי איתי לטיול בדיוק למטרה זו. הוא הראה לי במשרדו תצלום של אוטובוס אגד בצבעיו המקוריים נוסע ברחובות ראנגון. צילום זה הוענק לו על ידי אחד מאנשי אגד במהלך בצוע העסקה.

אין תגובות:

נתיבי תחבורה

בוגאטי סופר ספורט

יום בחיים עם מכונית חשמלית של Better Place

מתלוננים על תנאי העבודה שלכם ? תראו אותם !

תאונות לא שיגרתיות

טיול האמרים

אירוע אגד - דור יוצא דור נכנס

ילדי אגד חוגגים בר בת מצווה - 2009

תערוכת מכוניות פאריז 09

מכוניות משנות ה-60

המפעל החדש של פולקסווגן בגרמניה מדהים

בית מלון מעופף

מטוסי מלחמה ישנים

איך זה קורה ?

AIRBUS-A380

הדמיית כביש מס'1 כפי שישודרג ויקצר את הזמן לחצי !

ספינת החלומות

חיפוש מותאם אישית של