מפעל הייצור - מבט מחוץ המפעל

מפעל הייצור - מבט מחוץ המפעל

לזכרם של בוגרי מפעל הייצור - מכללים

תמונות מהיסטוריה של מוסך מיכללים כיום מפעל הייצור חלק א'

תמונות מהיסטוריה של מוסך מכללים חלק ב'

תמונות מהיסטוריה מוסך מיכללים - חלק ג

מבזקי רכב ותחבורה

יום שבת, 12 ביולי 2008

דוח סיכום – משלחת מפעל הייצור בחברות מאן – גרמניה


יום ראשון 18/01/04 :
טיסה מישראל לפרנפורקט - גרמניה וטיסת המשך למינכן, העברה משדה התעופה למלון.
משתתפי המשלחת :
1. אריה גורן
2. אנדרי קון
3. אוריאל פולק
4. רמי משטה
5. איציק עוז
6. ליאור דהרי

יום שני 19/01/04 :
התייצבות בבית ספר מאן בשעה 08:00 .
08:00 – 09:30 :
קבלת סדר היום במשך שבוע השתלמות בנושא מנועים :
09:30 – 08:00 – לימודים .
10:00 – 09:30 – הפסקת קפה .
11:30 – 10:00 – לימודים .
12:30 – 11:30 – הפסקת ארוחת צהרים .
14:00 – 12:30 – לימודים .
14:30 – 14:00 – הפסקת קפה .
16:00 – 14:30 – לימודים .
הלימוד התיאורטי התבצע בחדר הלימוד והלימוד המעשי בחדר העבודה
קבלת ספרות לכל אחד ממשתתפי ההשתלמות , החומר ישלח לארץ על ידי חברת מאן .
הסבר מה מכיל בספרים ואיך להשתמש בספרות בהשתלמות ובמהלך עבודה בארץ .
הסבר מה החומר שנלמד במהלך ההשתלמות .
הצגת המנועים שנמצאים בבית הספר , סקירה כללית , מנוע יורו 3 רגיל 8D2866LOH-2 ומנוע יורו 3 COMMON RAIL , מנוע מידיבוס D0826LOH-15 ומנוע יורו 4 העתידי .
11:30 – 10:00 :
בחדר העבודה לימוד בנושא חלקים של הבלוק והחלקים הנעים של המנוע , ההבדלים בחלקים בין מנוע יורו 3 רגיל למנוע יורו 3 COMMON RAIL : בוכנה , טלטלים , צילנדר , קולר מנוע .
בדיקת לחץ שמן , הסיבות לבדיקה ואיתור תקלות .
בדיקת נזילות מראש מנוע והסיבות לנזילות .
בולם תנודות אופן הרכבה , חשיבותו והטיפול לאחר הפירוק .
14:00 – 12:30 :
בחדר הלימוד , סיכום החומר הנלמד באמצעות מקרן שקופיות .
בדיקת טלטלים .
השחזת גל ארכובה והתאמת מסבים .
מדידת מיסב ראשי (אובליות) .
מדידת מקום מיסב ראשי בגל ארכובה (צדיות) .
בדיקת תזמון .
מחזיר שמן קדמי ואחורי עם טבעת , החלפה והרכבה .
16:00 – 14:30 :
צפייה בקלטת וידיאו , מומלץ להזמין במאן את סדרת הוידיאו שלהם
החומר המכיל בקלטת מס' 1 :
פירוק והרכבה מרסס מס' 1 .
בדיקת נזילות מראשים .
כיוון שסתומים .
הסבר מערכת EVB ואופן כיוון שסתומים שבה יש מערכת EVB .

יום שלישי 20/01/04 :
09:30 – 08:00 :
שאלות הבהרה של המשתלמים על EVB וכיוון שסתומים מעשי על המנוע . בדיקת גל זיזים עקב תקלה במדחס , תיאורטי ומעשי (מהלך שסתום)
11:30 – 10:00 :
צפייה בקלטת וידיאו , קלטת מס' 2 , פירוק , בחינה , מדידות והרכבת ראש מנוע 4 שסתומים .
14:00 – 12:30 :
בחדר העבודה פירוק והרכבת ראש מנוע 4 שסתומים .
16:00 – 14:30 :
בחדר הלימוד :
קבלת חומר נוסף ותיוקו .
מידות סגירת מנועים לפי טורק .
תווית על המנוע , הסבר משמעות המספרים והאותיות .
מערכת האינטרקולר , טורבו והסבר תיאורטי .
בחינת טלטלים ובוכנות .
סרט וידיאו בנושא מכשירי מדידה .

יום רביעי 21/01/04 :
09:30 – 08:00 :
בחדר הלימוד :
מערכת דלק , הכרת חלקים ואיך המערכת עובדת .
הבדלים בין מערכת דלק יורו 2 למערכת דלק יורו 3 .
בחדר עבודה :
הכרת חלקים על המנוע , פירוק משאבת דלק , פירוק בית מסנן והכרת החלקים הפנמיים .
11:30 – 10:00 :
בחדר הלימוד :
מערכת מחזור גזי פליטה ( AGR ) .
השפעת קידום ואיחור הצתה על גזי הפליטה HC , NOX .
בחדר עבודה :
הכרת הרכיבים במנוע והיכן הם נמצאים .
14:00 – 12:30 :
בחדר הלימוד :
צפייה בקלטת וידיאו , קלטת מס' 3 :
פירוק והרכבה : גלגל תנופה , מחזיר שמן קדמי ואחורי , בדיקת חופש צירי גל ארכובה , משאבת שמן .
קלטת מס' 4 : החלפת שרוולים ,קידוד כתף שרוול , החלפת בוקסות גל זיזים .
16:00 – 14:30 :
בחדר הלימוד ועבודה :
מערכת קירור מנוע , מערכת שימון מנוע , מבנה מרססים . תיאוריה + מעשי .

יום חמישי 22/01/04 :
09:30 – 08:00 :
בחדר הלימוד :
הסבר מערכת COMMON RAIL וקבלת חומר על הנושא בגרמנית .
חזרה על הרכבה וכיוון משאבת התזה למנוע .
איתור תקלות דרך המחשב MANCAT .
11:30 – 10:00 :
בחדר עבודה :
סקירה על מנוע יורו 3 דור ביניים עם COMMON RAIL כל המערכות והדגש על מערכת COMMON RAIL .
14:30 – 12:30 :
בחדר עבודה :
סקירה על מנוע יורו 4 עם COMMON RAIL כל החלקים .
מנוע מידיבוס סקירה .

יום שישי 23/01/04 :
09:30 – 08:00 :
בחדר הלימוד :
הסבר על משאבה רוטורית מכנית ומשאבה רוטורית אלקטרונית .
קבלת חומר תיאורטי נוסף .
11:30 – 10:00 :
שיחת סיכום עם מנהל בית הספר , המדריך SUMEER והמלווה מהחברה המאוחדת עמירם אלטמן .

סיכום שבוע השתלמות בבית הספר מאן :
התקבל ידע רב במנועי יורו 3 שנמצאים באגד , מאן נמוך ריצפה ומאן בין עירוני .
ניתן תשובות לכל השאלות הטכניות שהוכנו בארץ פרט לשאלות בנושא נתוני הרצה . עמירם אלטמן יברר בשובו לארץ נתוני הרצה מהחברה המאוחדת או בחו"ל במפעל להרצת מנועים וימסור הנתונים לאנדרי קון .
ההדרכה של המדריך SUMMER הייתה טובה מאוד גם בחומר התאורטי וגם במעשי.
יש לציין את המלווה מטעם החברה המאוחדת עמירם אלטמן שגילה ידע רב ותרגם את הדברים באופן ברור והוסיף מהידע שלו והניסיון שלו וכמו כן דאג שנתרכז רק בלימודים ולא להתעסק בנושאי מנהלה והשתלב חברתית במשלחת .
ממליץ לרכוש את סדרת הקלטות כדי שנוכל לעשות הדרכות במפעל .

אין תגובות:

נתיבי תחבורה

בוגאטי סופר ספורט

יום בחיים עם מכונית חשמלית של Better Place

מתלוננים על תנאי העבודה שלכם ? תראו אותם !

תאונות לא שיגרתיות

טיול האמרים

אירוע אגד - דור יוצא דור נכנס

ילדי אגד חוגגים בר בת מצווה - 2009

תערוכת מכוניות פאריז 09

מכוניות משנות ה-60

המפעל החדש של פולקסווגן בגרמניה מדהים

בית מלון מעופף

מטוסי מלחמה ישנים

איך זה קורה ?

AIRBUS-A380

הדמיית כביש מס'1 כפי שישודרג ויקצר את הזמן לחצי !

ספינת החלומות

חיפוש מותאם אישית של